پانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور، خوراک دام و صنایع وابسته

پانزدهمین نمایشگاه بین المللی دام و طیور، خوراک دام و صنایع وابسته

پانزدهمین نمایشگاه دام، طیور، خوراک دام و صنایع وابسته همزمان با نمایشگاه شیالت، آبزیان و دامپزشکی مشهد در فضایی حدود ۱۴ هزار مترمربع در قالب ۱۶۰ شرکت داخلی و خارجی و ۱۲۰ غرفه در زمینه های صنعت خوراک دام، طیور و آبزیان، ماشین آلات و تجهیزات وابسته، تجهیزات جوجه کشی و مرغداری و صنایع وابسته، سیستم های توزین، تهویه، سردخانه و برودتی، خوراک دام طیور و آبزیان، افزودنی ها و مکمل ها، تامین کنندگان و تولیدکنندگان صدف های معدنی، دانه های روغنی، نهاده ها و پودر چربی، تولیدکنندگان دارو و نهاده های تغذیه ای ، تولیدکنندگان و تامین کنندگان وا کسن ها و سرم های دامی، پرورش دهندگان انواع دام سبک، سنگین(دام سبک گوسفند و بز ، دام سنگین گوساله و گاو) ، زنبور عسل و آبزیان، تولیدکنندگان و تامین کنندگان محصولات اصلاح نژاد، موسسات آموزشی و مشاوره مرتبط با این صنعت در تاریخ ۱۸ الی ۲۱ تیرماه سال ۱۳۹۸ به مدت چهار روز در نمایشگاه بین المللی مشهد با حضور شرکت هایی از کشورهای پرتغال، اسپانیا، افغانستان، عراق و پاکستان برگزار شد.

برخی از غرفه ها نیز با به نمایش گذاشتن دام ها به توضیح درباره آنها پرداختند :

شرکت سروین صنعت بین الملل ضمن بازدید از این نمایشگاه و برگزاری جلسات و معرفی محصولات جدید و پیشرفته خود در زمینه زنبورداری طی دو روز در شهر مشهد حضور داشت. همچنین طی پیرو تماس تلفنی با ریاست محترم اتحادیه زنبورداران استان مشهد و معرفی و هماهنگی ایشان با دو شرکت عمده تولید و توزیع کننده محصولات و تجهیزات زنیورداری جلساتی با مدیریت دو مجموعه مذکور برگزار گردید. در این استان به علت پراکندگی مراتع انواع مختلفی عسل وجود دارد (عسل کوهستان ، دشت، گل و . . ) که البته مرغوب ترین آن عسل کوهستان است .شرکت سروین صنعت با ارائه کاتالوگ و بروشور توانست مکاتباتی با این شرکت ها داشته باشد. بیشترین تولید عسل استان نیز مربوط به مناطق بجنور و نیشابور و شهرستان درْگز یا درِگز۱ است و بعلت اینکه شهرستان درگز در دامنه کوه هزار مسجد قرار دارد بیشتر زنبورداران کندو های خود را به آن منطقه می برد که تا مشهد با ماشین حدودا سه ساعت فاصله زمانی دارد.
شهرستان بیرجند که در خراسان جنوبی واقع شده است نیز دارای تولید سالانه حدود ۱۲۰ تن عسل به ارزش ۶ میلیارد تومان می باشد .تعداد کلنی های شهرستان بیرجند ۱۳،۵۷۰ می باشد . شهرستان خوسف نیز از مناطق کویری این استان است و با ۶۰ زنبوردار ۲۷،۸۵۲،۰۰۰ کلنی دارد که خشکسالی از جمله مشکلات زنبورداران این منطقه است. در این سفر به علت محدود بودن زمان موقعیت بازدید از این مناطق بدست نیامد.

0 پاسخ
دیدگاه خود را ثبت کنیدتمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.